De grote najaarsschoonmaak!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Ik ben thuis druk bezig om mijn huis weer op orde te krijgen. De afgelopen weken is het er niet van gekomen om mijn huis in herfst-sferen te brengen en om op te ruimen. In het voorjaar en in het najaar houd ik altijd een grote schoonmaak. Zo ga ik niet alleen door mijn kledingkast, maar ook door mijn andere spullen. Je verzamelt zoveel troep in de jaren. Het is goed om af en toe weer eens grondig door alles heen te gaan en te kijken wat weg kan en wat kan blijven.

Ik heb een aantal handige opruimtips voor jullie!

  • Het belangrijkste is dat je ruimte voor ruimte aanpakt. Je kan iedere week een andere ruimte aanpakken. Dan hoef je niet alles in 1 dag te doen. Daar kijk je toch alleen maar tegenop en dan gebeurd het niet…
  • Zorg dat je administratie op orde is. Maak desnoods twee bakken; te betalen en betaald/archiveren.
  • De hangertruc!! Het blijkt dat mensen in 80% van hun tijd maar 20% van hun kleding dragen. Er is dus veel ruimtewinst te behalen door het volgende:
    – hang de hangers in één richting
    – elke keer nadat je iets gedragen hebt, hang je het met de hanger de andere richting op.
    – evaluatie na zes maanden… Wat heb je niet gedragen in die zes maanden?
  • Twee bakken voor spullen; Houden en Weg(geven). Dit geeft een goed overzicht van wat naar de kringloop/vrienden kan en wat je zelf houdt.

Ik start vandaag met mijn woonkamer!

Ik verzeker jullie dat een voorjaars-/najaarsschoonmaak echt aan te raden is. Het ruimt ook op in je hoofd. Ook iets wat helpt tegen een winterdepressie.

Succes!
Liefs,
Laura

Foto’s: Laura Duijvestijn
Tips: Wat Handig van Allerhande (Albert Heijn)

Geef een reactie

