Wat eten we vanavond? Pasta met Boursin en broccoli!

Een heerlijke pasta met brocolli, champignons, spekjes en natuurlijk Boursin.

Voor 3-4 personen.

Wat heb je nodig:

  • 1 stronk broccoli (à 500 gram)
  • 1 doosje champignons (à 250 gram)
  • Een duo pak spekjes (kant en klaar te koop)
  • Een groot pak Boursin
  • Kookroom
  • Pasta, genoeg voor 3-4 personen. Meestal word er penne, fusilli of farfalle gebruikt.
  • Zout
  • Geraspte oude kaas

Hoe te bereiden:

  • Kook de pasta zoals gebruikelijk, eventueel met een snufje zout.
  • Snij de broccoli in kleine roosjes. De stelen kun je ook mee koken. Snij deze in kleine reepjes of stukjes.
  • Kook de broccoli in 4 minuutjes beetgaar.
  • Snij de champignons in plakjes.
  • Bak de spekjes en champignons in wat olie tot ze gaar zijn.
  • Voeg de Boursin in stukjes toe aan de spekjes en champignons. Laat deze helemaal smelten.
  • Om meer saus te krijgen voeg je ongeveer 1/2 flesje kookroom toe.
  • Voeg de broccoli als laatste toe.
  • Meng alles goed, laat nog 2 minuten koken.
  • Als alles klaar is schep je het over de pasta.
  • Strooi er wat geraspte kaas over en de pasta is helemaal af.

Variatie tip: voor de vegetarische mensen, laat gewoon de spekjes weg en voeg eventueel wat cherry tomaatjes toe, tegelijk met de broccoli. Doordat de spekjes van zichzelf zout zijn kan het nu wat flauw worden, dus als je wil kun je wat extra zout en/of peper toevoegen.

Variatie tip: vervang de spekjes voor 200 gram gekookte hamblokjes en 200 gram salami blokjes.

Variatie tip: tegenwoordig kun je ook kant en klaar Boursin Cuisine verkrijgen. Speciaal voor pasta’s ed. De Knoflook & Fijne kruiden variant is ook prima te gebruiken ipv de losse Boursin en kookroom.

Bon Appétit!


Feitje over broccoli:
 80 gram broccoli is genoeg voor de ADH (Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid) vitamine K. Daarnaast zit het boordevol vitamine B1, B2, B3, B5, B6 en B11(foliumzuur), vitamine A en E. Rauwe broccoli is rijk aan vitamine C, vezels en omega 3.  Vitamine A, C en E zijn de sterkste antioxidanten onder de vitaminen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: